Na czym polega planowanie mediów?

0

Promowanie produktów w taki sposób, aby możliwe było zwiększenie ich sprzedaży, nie jest sprawą prostą. Do tego potrzebne są specjalne metody planowania, które wdrażają profesjonalnie działające domy mediowe. Na czym polegają te działania?

Podstawą działań, jakie wdrażają domy mediowe, m.in. codemedia.pl, jest dobieranie celów kampanii do specyfiki branży, w jakiej działa ich klient. Stosowany jest zestaw kanałów i narzędzi marketingowych, dzięki którym osiągnięcie wszystkich założeń jest jak najbardziej możliwe. Podstawą działania jest wdrażanie rozwiązań nastawionych na sukces. Tego oczekują klienci korzystający z usług domów mediowych.

 

Na czym polega planowanie mediów?

Planowanie mediów to wybór kanałów komunikacyjnych zarówno spośród mediów tradycyjnych, czyli prasy, radia i telewizji, jak i wśród mediów nowoczesnych, czyli Internetu. Oczywiście to nie jedyne formy, z jakich korzystają domy mediowe. Wykorzystywane są także formy outdoorowe, które są bardzo dobrze znane w marketingu. Chodzi tu przede wszystkim o organizowanie różnego rodzaju eventów i wydarzeń sponsorowanych, które pozwalają zacieśniać relacje między kontrahentami, producentami i dystrybutorami. Do tych form zaliczyć można również korzystanie z billboardów oraz rozdawanie ulotek.

 

Planowanie medialne zawsze obejmuje tworzenie szerokiego planu działania poprzedzonego dokładnym wywiadem rynkowym. To właśnie tym zajmują się domy mediowe. Przeprowadzają dokładne oględziny danego rynku, aby możliwe było przyjęcie takiej strategii, która przyniesie spodziewane rezultaty i będzie w stanie skutecznie wypromować produkt. Domy mediowe badają sytuację przedsiębiorstwa, przede wszystkim na podstawie konkurencyjności względem innych firm działających w podobnym sektorze. W ten sposób dużo łatwiej można będzie porównać, czy tworzone dotychczas przekazy reklamowe były skuteczne, czy też nie. Sprawdzana jest oczywiście liczba wyświetleń na stronie internetowej różnych spotów oraz reklam, a także wszelkie inne kanały dotychczas wdrożone przez firmę.

 

Planowanie mediów jest skomplikowanym procesem, z którym poradzi sobie jedynie profesjonalnie działający dom mediowy.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ